سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فردا یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است از آن رو که خداوند با فراخواندن بندگان خود به پرستش و نیایش خوان رحمت خود رانیز گسترانیده است تا آنان را اکرام کند. دعای شریف عرفه و زیارت امام حسین(ع)، از جمله نیکوترین کردارهای این روز اند.
سالیان سال است که مسولین و از جمله نمایندگان مجلس وقتی به مسندی تکیه می دهند یادشان می افتد که با تحصیلات اندکشان روی حضور در مجامع را ندارند از این رو به سرعت در صدد ارتقای مدرک خود به تکاپو می افتادند. از وقتی که دانشگاه آزاد برای گسترش خود به هر اقدامی متوسل می شد این گونه تشنگان مدرک بستر بسیار مناسبی بودند تا یک تعامل دو جانبه برای تضعیف فضای علمی صورت پذیرد. طی چند سال اخیر  این روند به سبزه دانشگاه های خارجی هم آراسته شد و بسیاری را به خود مشغول کرد،‌در این میان دانشجویان خاصی که  بابورسیه به خارج می رفته و با دستان خالی برمی گشتند نیز حکایتی جداگانه دارد.
سال گذشته مجلسیان که در محفل بهارستان پذیرای دانشگاه پرمساله‌ی آزاد بودند به علی کردان ایراد گرفتند که چرا در مورد مدرک چنین و چنان گفته است. جوی در کشور به راه انداختند که عام و خاص در مورد مدرک وزیر کشور به گونه ای سخن می گفتند  که گویی اگر این کار به نهایت می رسید مشکل همه مدرک های غیر قانونی و بلکه مشکلات کشور مرتفع می شد.
همان موقع برخی خبرهای غیر رسمی از وجود طرحی حکایت می کرد که برای ضربه زدن به دولت قصد دارد هرماه یا هر دوماه یک وزیر را به چالش بکشد. اخیرا هم با افشای نامه کردان به لاریجانی زوایای دیگری از این ماجرا را روشن کرد؛ دلخوری آن مرحوم از لاریجانی به حدی بوده که اجازه نداده حتی در مراسم تدفین او شرکت کند.
بررسی مدارک مسئولین نشان داد که محتسب نیست وگرنه مستان بسیاری در شهر افتان وخیزان می گرددند؛ رئیس دولت اصلاحات، رئیس مجلس هشتم ، رئس مرکزپژوهش ها و... تنها برخی از کسانی هستند که دارای مدارک مخدوش، جعلی و یا ناتمام اند.
اکنون به وضوح روشن شده است که آن برخورد سهمگین و خردکننده چیزی جز یک جدال ناجوانمردانه نبوده است. کردان که در برخی مسائل امنیتی به ویژه مواجه با عوامل وهابیت دلیرانه اقدام می کرد از میان ما رفت و سر منشا نابسامانی در فضای علمی کشور هنوز نامشخص مانده است.
پیام حضرت آقا در مورد او گویا بود که ؛‌خدمت گذار انقلاب بود و مظلوم واقع شد.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/9/5ساعت  11:23 عصر  توسط منصور مهدوی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مردان سیاست کجایند؟
امید در عزا
برجام بدفرجام
شیب ملایم جنگ
محرم اباعبدالله و سردار حسینی
تجدید مطلع
شجاعت عالمانه در زدودن فتنه
عاشورا و سبز پوشان سیه رو
دریغ و درد
نیایش و ...
ماه بنی هاشمی ما و ...
عبرتهای عاشورا و خواص بیدار
تکریم سعدی
یادی ازنینوا (1)
ستایش ونیایش
[همه عناوین(16)]