سفارش تبلیغ
صبا ویژن
     حضرت آقاسیزده سال پیش  در سوم خرداد 1375در جمع پاسداران لشکر 27 محمد رسول الله از عبرتهای عاشورا سخن گفتند و جامعه را به خواص(آنکه می فهمد چه کار می کند از روی تشخیص تصمیم می گیرد و عمل می کند ولو درس نخوانده و مدرک ندارد) وعوام (آنکه اینگونه نیست) تقسیم کردند؛  «خواص دو جبهه هستند؛ خواص جبهه حق و خواص جبهه باطل. عده ای اهل فکر و فرهنگ و معرفتند، برای حق کار می کنند. فهمیده اند که حق با این طرف است. دسته مقابل ضد حق اند. یک عده اصحاب امیرالمؤمنین(ع) و عده ای اصحاب معاویه اند و در بین آنها هم خواص بودند؛ آدمهای با فکر، عاقل، زرنگ طرفدار بنی امیه.»
    ظرافت تبیین ایشان آنگاه رخ می نمود که خواص اهل حق را نیز کاویدند و برای تکمیل عبرت آموزی فرمودندکه:
   «خواص طرفدار حق، دو دسته اند؛ کسانی که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهرت و ... موفقند و دسته ای که موفق نیستند، متاع دنیا را خدا برای شما آفریده است، منتها اگر شما آن قدر مجذوب شدید که آن جا که پای تکلیف سخت به میان آمد، نتوانستید از اینها دست بردارید، این می شود یک طور. وگرنه، آن جا که پای امتحان سخت پیش می آید، می توانید از اینها براحتی دست بردارید. این می شود یک طور دیگر.
    در هر جامعه، دو قسم طرفدار حق وجود دارد. اگر آن قسم خوب خواص طرفدار حق بیشتر باشند، هیچ وقت جامعه اسلامی دچار حالت دوران امام حسین(ع) نخواهد شد و تا ابد بیمه است. اما اگر آن دسته دیگر خواص طرفدار حق زیاد شود، واویلاست. آن وقت حسین بن علی ها به مسلخ کربلا خواهند رفت، یزیدها سرکار می آیند و بنی امیه بر کشور پیغمبر(ص) حکومت می کند و امامت به سلطنت تبدیل می شود.
    وقتی خواص طرفدار حق در یک جامعه با اکثریت قاطعشان، آنچنان می شوند که دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا می کند، اولش با شهادت حسین بن علی(ع)، با آن وضع آغاز می شود؛ آخرش هم بنی امیه و شاخه مروانی و بنی عباس و بعد از بنی عباس هم سلسله سلاطین در دنیای اسلام تا امروز می رسد.»
  مانند بسیاری اوقات دیگر اهمیت این افاضات آمیخته به درد و تدبیر برای بسیاری - و شاید همه - معلوم نشد تا جایی که معظم له سال بعد در دیدار جمعی از سپاهیان از کم توجهی به مقوله حیاتی عبرتهای عاشورا گلایه کردند. تا اینکه یک سال بعد(پاییز 1377) بسیجیان دانشگاه ما - تبریز - کنگره ای را با همین عنوان(عبرتهای عاشورا) برگزار کردند که به حق مطالب و مقالات خوبی در آن ارائه شد. تا جایی که شنیدم رهبر معظم از اینکه تبریزیها به این امر اهنمام ورزیده اند خرسند شدند.
    اکنون در میان انبوه تهدیدهای خارجی علیه  پرچمدار آرمانهای ملت و در هنگامه ای که دشمنان مردم  ایران گستاخانه و  آشکارا خواستار پایان یافتن دوران حکومت ریس جمهور کشور ما هستند اگر  نبض غیرت برخی خواص اهل انقلاب از کار بیافتد می گوییم کار دنیاست و این میدان شاید برای آنان خوف آور است و چاره ای هم نیست ولی اگر ببینیم همان خواص خود را با حرکت جبهه باطل همساز کرده اند آنگاه چه باید گفت؟
   در میان این همه نا امیدی و نگرانی از آینده و عملکرد بزرگان انقلاب ، که توام با کار شکنی های ناجوانمردانه ای بود که حتی نگذارند دیگران هم به تکلیف تاریخی خود عمل کنند هفته گذشته حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، طلایه دار حمایت از فرزند معنوی امام و مجاهد عرصه آرمان های اسلام و انقلاب شدند ، تا افتخار دیگری برای حوزه های علمیه به ثبت برسانند.
   به حمدالله روز گذشته نیز آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت  با اعلام این مطلب که اکثریت جامعه روحانیت دکتر احمدی نژاد را نامزد اصلح برای ریاست جمهوری می دانند دست رد به سینه همه یاس آفرینان و کار شکنان زدند.
   این حرکت عالمان بیدار که نوید بخش  حضور فداکارانه خواص اهل حق است به یقین بیش از همه  در کام نظریه پرداز عبرت های عاشورا شیرین خواهد بود.
   

نوشته شده در  سه شنبه 88/3/5ساعت  11:45 صبح  توسط منصور مهدوی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مردان سیاست کجایند؟
امید در عزا
برجام بدفرجام
شیب ملایم جنگ
محرم اباعبدالله و سردار حسینی
تجدید مطلع
شجاعت عالمانه در زدودن فتنه
عاشورا و سبز پوشان سیه رو
دریغ و درد
نیایش و ...
ماه بنی هاشمی ما و ...
عبرتهای عاشورا و خواص بیدار
تکریم سعدی
یادی ازنینوا (1)
ستایش ونیایش
[همه عناوین(16)]