سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   خوبست در ایام بزرگداشت شیخ اجل یادی از قاف نشین قله شعروادب فارسی کنیم ، اما سخن گفتن از کسی که بوی بوستان پراز گل وگلستان معرفتش حتی در آن سوی زمین دل وجان ادب دوستان را شاداب کرده است شاید کار آسانی نباشد، که البته نیست. یادم آمد مرحوم ملک الشعرای بهار زمانی به مناسبت هفتصدمین سالروز سعدی یکی از اشعار او را به خوبی تضمین کرده بود. از این رو با احترام به شاعر حکمت سرایمان چند بیتی از این تضمین را تقدیم می کنم.

   سعدیا چون تو کجا نادره گفتاری هست؟/یا چو شیرین سخنت نخل شکر باری هست؟

   یا چوبستان و گلستان تو گلزاری هست؟/هیچم ار نیست، تمنای توام باری هست

   « مشنو ای دوست که غیر تو مرا یاری هست / یا شب و روز بجز فکر توام کاری هست»

   حضرت امام (ره ) نیز که دست توانایی در شعر داشتند در اشعار خود به سعدی نظر داشته وحتی به استقبال برخی غزلیات وی رفته اند مثلا غزل سعدی: «امشب مگر به وقت نمی‌خواند این خروس/عشاق بس نکرده هنوز از کنار و بوس» توسط ایشان به خوبی استقبال می‌شود. با ابیاتی چون: «امشب که در کنار منی خفته چون عروس/ در خواب کن مؤذن و در خاک کن خروس. » ودر جایی با تواضع تمام از او یاد می کنند که « شاعر اگر سعدی شیرازی است /با فته های من وتو بازی است»

   و اما بعد؛ بار دیگر مردی که جانانه برای آرمان های ما می جنگد در هماوردی نو به دشمنان اسلام و آزادگی تلخی شکست را چشاند. جایی که حتی برخی دوستان، نگران سرانجام و احتمال سوء استفاده از حضور رئیس جمهور در اجلاس دوربان 2 بودند او از این میدان رو برنگرداند .

   در میان دسایس فراوان، در قلب اروپا ودر خانه دشمنان بشریت، در حالی که ذکر می گفت با یاد خدا و رسول (ص) و منجی مظلومان منطق روشن خود را عرضه کرد ؛ از مردم ستم کشیده عراق و فلسطین دفاع کرد ودوباره اساس موجودیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد. قهرمانه همه چیز را تمام کرد و...




   دیروز وقتی برگشت جمعی از مردم و دانشجویان به استقبال سردار پیروز خود رفتند. سرداری که به نام اسلام و ایران در سوئیس حضور یافته بود. دست بر قضا دیروز اجلاسیه دادستان های کشور های اسلامی هم بود و رئیس قوه قضا ومجلس هم آن جا بودند اما گویا از دوربان بی خبر بودند که با سکوت از کنار پیروزی دوباره اسلام گذشتند.

   کاندیداهای جلوس بر کرسی ریاست جمهور هم به طرز عجیبی با این قضیه برخورد کردند؛ هر دو نامزد اصلاح طلب به جای آن که به دشمنان و نژاد پرستان هجمه برند تکلیف خود را در تذکر به دکتر احمدی نژاد دیدند ،که چرا رئیس جمهور باید در جلسه ای حاضر شود که موجب «وهن نظام جمهوری اسلامی و مردم» باشد. به راستی آیا ارزشها و کلمات دگرگونه شده اند؟ افتخار باعث سرشکستگی و شجاعت سبب توبیخ است؟ لابد حمایت از ستمدیدگان ناپسند و...

   البته وقتی آقایان هاشمی شاهرودی و لاریجانی در اجلاسی که برای حمایت از فلسطین بود یادی از کسی که برای مبارزه با غاصبان قدس به قلب دشمن پیروزمندانه هجوم برده یادی نکنند از دیگران چه انتظار ی می توان داشت؟

   راستی در موقعیت های مشابه مسولین دیگر کشور ها ـ به ویژه غربیها ـ‌ در قبال هم وطنان خود چه موضعی می گیرند؟!

   بعد از تحریر؛
   آیت ا... شاهرودی لحظاتی قبل مواضع احمدی نژاد در اجلاسیه دوربان را باعث افزایش عزت امت اسلامی خواند.

نوشته شده در  چهارشنبه 88/2/2ساعت  12:15 عصر  توسط منصور مهدوی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مردان سیاست کجایند؟
امید در عزا
برجام بدفرجام
شیب ملایم جنگ
محرم اباعبدالله و سردار حسینی
تجدید مطلع
شجاعت عالمانه در زدودن فتنه
عاشورا و سبز پوشان سیه رو
دریغ و درد
نیایش و ...
ماه بنی هاشمی ما و ...
عبرتهای عاشورا و خواص بیدار
تکریم سعدی
یادی ازنینوا (1)
ستایش ونیایش
[همه عناوین(16)]